Ferrari 458

Ferrari 458

Model
458
Type
Spider | carbon | JBL | lift | alcantara |
Fabriekskleur
Bianco Avus
Transmissie
Automaat
KM Stand
41.500 km
Bouwjaar
2013
Brandstof
Benzine
Garantie
6 Maanden
Prijs
€ 219.500.00 incl. BTW

Ferrari 458 Spider

Waarom kiezen tussen zwart en wit als u allebei kunt hebben? De maagdelijk witte Bianco Avus lak die deze unieke Ferrari 458 Spider opsiert, komt het beste tot haar recht als er optisch voldoende contrast wordt geboden. Zo moet de eerste eigenaar gedacht hebben. Gelijk heeft hij; de (veelal mat) zwarte elementen maken van deze bloedstollend mooie machine een regelrecht meesterwerk. Om nog niet te spreken van het uiterst smaakvolle interieur en de sensationele performance van de strikte 2-zitter… á

Exterieur

De hagelwitte carrosserie van de 458 oogt verrassend fris, helder en snaarstrak. Alsof iedere lijn in de aerodynamisch zeer geavanceerde koets (downforce was het belangrijkste criterium bij het ontwerp) extra kracht wordt bijgezet. De mat zwarte delen in de vorm van het inklapbare dak, de A- en C-stijl, staan vermoedelijk op geen enkele andere auto zo goed als op deze Italiaanse schone. De donkergetinte achterlichten en 20 inch grote 5-spaaks Nero Forged velgen zijn als de best smakende zwarte kers op de mooiste slagroomtaart ooit gemaakt.
Al met al een Ferrari die extreem ‘in your face’ is, zonder haar schitterende styling teniet te doen. Briljant gedaan. Wie vastbesloten is om al deze pracht intact te houden, krijgt bijval van een Lifting System. Hiermee haalt de Spider letterlijk en figuurlijk (automatisch) haar neus op voor supercar-onvriendelijke obstakels als verkeersdrempels.

Interieur

Binnenin zet de waanzinnige esthetica zich op passende wijze voort. Voor degenen die hier Nero lederen bekleding hadden verwacht: jullie krijgen deels gelijk. Deels laat dit Italiaanse stijlicoon zien dat het nóg fraaier kan. Zowel de raamstijlen als de middelste banen van de deurpanelen en carbon sportstoelen zijn bekleed met Beige Alcantara; een verbazingwekkend geslaagde combinatie. Beige zijn ook de stiksels die magnifiek afsteken bij het Nero leder. Voorts is de tunnelconsole uitgerust met Cuoio leder, dat op zijn beurt qua kleurstelling naadloos aansluit op de Alcantara elementen.
Maar het wordt nog beter. Dat dit raspaard destijds met de grootst mogelijke zorg is samengesteld, blijkt wel uit de lichtgrijze boven- en onderkant van het carbon sportstuur. En niet te vergeten de Bianco rev-counter! Een subtiele en gelijktijdig overduidelijke verwijzing naar het exterieur… Behalve de hagelwitte toerenteller, herinnert de geïntegreerde LED Shift Indicator u eraan wanneer het de hoogste tijd is om van verzetten te wisselen. Een vleugje Formule 1 dat is komen overwaaien van de Italiaanse renstal. Niet geheel toevallig is F1-legende Michael Schumacher medeverantwoordelijk voor het doelgerichte Ferrari-binnenste. Onder andere de doordacht gepositioneerde en intuïtieve bediening van de schakelpaddles is het werk van de Duitse Rekordmeister. Ondertussen doet het ingebouwde, fabuleus klinkende JBL audiosysteem haar uiterste best om het opzwepende geluid dat van achter komt, te overstemmen.

Techniek & performance

Het open dak voegt (voel- én hoorbaar!) een extra dimensie toe aan de toch al zeer indrukwekkende rijbelevenis die de ‘dichte’ 458 Italia te bieden heeft. Het versterkte snelheidsgevoel wordt niet alleen veroorzaakt door het geruis van de rijwind, maar evengoed door de kippenvel verwekkende sound die de 4,5 liter Ferrari-V8 produceert. Met het dak open lijkt het alsof u in rechtstreekse verbinding staat met de 570 trappelende pk’s vanachter de – speciaal voor de Spider nieuw ontworpen – motorkap achter u. Wát een intense huil, wát een power en wát een hartstocht! Met recht een steigerend paard van het zuiverste water…
Gekoppeld aan een 7-traps transmissie met dubbele koppeling is het mogelijk (met launch control ingeschakeld) binnen 3,4 seconden van 0 tot 100 km/h te sprinten. Net zo rap als de coupé versie van de 458, ondanks de 50 extra kilo’s die de Spider vanwege de afwijkende dakconstructie met zich meedraagt. Een knap staaltje engineering. Eén nadeel: met een topsnelheid van maar liefst 320 km/h, bent u uw kapsel niet zeker. Een hele batterij aan technische en elektronische (veel uit de Formule 1 afkomstige) vernuftigheden, dragen bij aan een stabiel weggedrag, ongeacht de snelheid en omstandigheden. Een rustgevende gedachte bij één van spannendste machines die we ooit in ons assortiment hadden.
Dit vraagt uiteraard om een nadere kennismaking. U bent van harte uitgenodigd...

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Airco met elektronische regeling
Audiobediening op het stuurwiel
Aux-ingang
Bluetooth
Carbon inleg in stuurwiel
Carbon sportstoelen
JBL audio
Lederen/alcantara bekleding
Lichtmetalen velgen 5-spaaks 20"
Logo in de hoofdsteunen
Navigatiesysteem
open dak
parkeersensor voor en achter
Suspension lifter
USB-poort