Lamborghini Huracan

Lamborghini Huracan

Model
Huracan
Type
LP610-4 | Lift | Cam | LDS | etc.
Fabriekskleur
Blu Achelous
Transmissie
Automaat
KM Stand
25.471 km
Bouwjaar
2015
Brandstof
Benzine
Garantie
6 Maanden
Prijs
€ 209.500.00 Marge

Lamborghini Huracán LP610-4

Lamborghini’s blauwdruk van een compacte supercar: een Huracán voorzien van een mythische (Achelous) tint en talloze opties in dienst van de performance van de auto. Klinkt goed? Dat klopt, vooral als de Lambo in gang wordt gezet. Want een gangmaker, dat is deze waanzinnige snelheidsduivel zonder meer. En in vele opzichten.

Exterieur

Te beginnen met het design. De Huracán is de kleinste stier uit de recente stal van Lamborghini. Bescheiden is de Italiaan daarentegen allerminst. Wat wil je ook met zoveel potentie? Het model is een opwindende evolutie van diens voorganger: de Gallardo. Ontbrak het laatstgenoemde al niets aan scherpte, opvolger Huracán doet daar nog eens een forse schep aerodynamica en uiterlijk vertoon bij bovenop. Het model zal dan ook niet snel worden verward met andere supercars.
Het onderscheid zit hem met name in het voyante profiel van de carrosserie. Zo lijkt de motorkap nagenoeg zonder knik in de voorruit over te lopen. Met een subtiele bocht wordt diezelfde lijn doorgetrokken in het dak, welke op zijn beurt bijna horizontaal eindigt in de achterzijde. En dan zijn er nog de vele vlijmscherpe details zoals de extreem agressief ogende koplampunits en dito vormgegeven luchtinlaten in zowel het front als achter de portieren. De buitenspiegels zijn alleen al een kunstwerk op zich. Voorzie dit alles van een diep donkerblauwe kleurstelling genaamd Blu Achelous, en het mythische karakter van de Lamborghini is compleet. Zou je denken. Echter, wat dit exemplaar pas écht een meesterwerk maakt, is de verdere aankleding: 20 inch Shiny Black Giano velgen, een glazen motorkap, rode remklauwen die zich op verzoek vurig vastbijten in carbon keramische remschijven… Alsof we nu nog te stoppen zijn!

Interieur

Binnenin de Huracán is het een weelde van exclusief materiaalgebruik. Lamborghini noemt het Bicolor Sportivo met Alcantara package. Geloven we meteen. De tunnelconsole, deurpanelen en elektrisch bedien- + verwarmbare stoelen zijn opgetrokken uit een combinatie van Nero Ade en Rosso Alala leder. Kijk, dat zijn nog eens namen! Het bovenste deel van het interieur, bestaande uit de dakhemel en A-stijlen, zijn bekleed met Nero Alcantara. Voor de afwerking van het stuurwiel hebben de Italianen een fraaie middenweg gekozen: suède met Nero Ade leder. Oelala! Het enige dat rond is in de hoekig ontworpen cockpit zijn de dubbele Rosso contraststiksels op het dashboard en de stoelen en dito lederen bies langs de vloertapijten die de cirkel qua kleurgebruik rondmaken. Wij zijn om!

Techniek & performance

Soms, heel soms is het de moeite waard om een stapje terug te doen. Zeker in het geval van de Huracán, want achter al dit moois ligt iets dat misschien nog wel mooier is: een beul van een 5,2 liter V10 met 602 pk en 560 Nm trekkracht, gekoppeld aan een zogenaamde Doppia Frizione transmissie inclusief dubbele koppeling en 7 verzetten. De combinatie drijft automatisch vier wielen aan. Grip is er dan ook in overvloed wanneer deze krankzinnige geweldenaar binnen 3,2 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h spurt! Accelereren doet de ‘Bull’ overtuigend en tot wel 325 km/h, onder luide aanmoediging van een bizar gaaf klinkende sportuitlaat, te herkennen aan 4 mat zilveren eindstukken en een sound die ieder ander diersoort de stuipen op het lijf jaagt. Lekker!

Uitrusting

Sowieso lust de Huracán zijn opponenten rauw. Lamborghini Dynamic Steering (LDS, variabele stuurinrichting) helpt de auto bochten op te vreten op snelheden die hoger reiken dan de maximaal toegestane snelheid in Nederland. En nu we het daar toch over hebben: de Huracán is ook supercar-haters zoals verkeersdrempels de baas, dankzij een geavanceerd liftsysteem met Lamborghini Magneto-rheological Suspension (LMS, variabele dempers). Lekker puh.
Opvallend braaf zijn de achteruitrijcamera en parkeersensoren achter. Al is dit voor uw eigen bestwil, net als de aanwezigheid van een alarmsysteem overigens. En wat te denken van Bluetooth voor bijvoorbeeld handsfree bellen? Het moet natuurlijk niet te burgerlijk worden. Gelukkig is de auto keurig uitgerust met een navigatiesysteem; de wegenkaart mag dus thuisblijven. Uw driving skills daarentegen…

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Deze auto leasen of financieren?

In samenwerking met AFIC, specialist in financieringen en verzekeringen, kunnen wij voor u een passende financiering realiseren. Met een financial lease kost het u geen liquiditeit en profiteert u van vele (fiscale) voordelen.

Zakelijk
Particulier
Aanschafprijs
BTW
Leasebedrag
Slottermijn
Opnieuw berekenen

Dit is een BTW auto. Bij aankoop betaald u zelf de BTW en kunt u de aanschafprijs exclusief BTW financieren.

Achterspoiler
achteruitrijcamera
Alcantara bekleding
Carbon engine-bay
elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Lamborghini Dynamic Suspension
LED achterlichten
Led dagrijverlichting
Lederen bekleding bi-color
Lichtmetalen velgen 20"
Metaalkleur
Motorkap doorzichtig/glas
Navigatie
Parkeer pakket
Parkeersensor achter
parkeersensor voor
parkeersensor voor en achter
Rosso Remklauwen
sportuitlaat
Stoelen-pakket
Suspension lifter
Voorstoelen verwarmd
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.