Ferrari 458

Ferrari 458

Model
458
Type
Italia | Carbon stoelen | 4-punt gordels | Top staat
Factory Color
rossocorsa
Transmission
automaat
Mileage
67.056 km
Year
2010
Fuel
benzine

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Ferrari 458 Italia

Dit is nu wat we noemen hardcore Ferrari stijl. Een lekker felle (letterlijk en figuurlijk) 458 Italia met een onversneden vurige uitstraling, matching tinten en opties die naadloos aansluiten op het pure race-DNA van de mythe uit Maranello. Waaronder carbon sportstoelen, 4-punts gordels en een two-tone Rosso Scuderia / mat antraciet carrosserielak.
In deze unieke samenstelling zien we er zowaar een vleugje LaFerrari en SF90 in. Met als voornaamste verschil dat de ‘macchina’ van dit exemplaar nog puurder is: een atmosferische Ferrari-V8 die het uitschreeuwt van genot, zonder bemoeienissen van hybride- of turbotechnologie. Oftewel, mét ongedempte soundtrack en een brutale hoeveelheid attitude. Nu exclusief bij Prins. Wie durft?

Exterieur

Nee, we hebben geen Ferrari-rode bril op. In het tijdloze design van deze klassieker van de toekomst, de 458 Italia, zien we écht iets terug van de iconische hypercars LaFerrari en SF90 Stradale. Ja, hier en daar bespeuren we uiteraard ook wat details die later zouden terugkeren op de 488 en F8 Tributo. Maar het is de samenstelling die haar zo ‘hyper-waardig’ maakt. Van de felrode Rosso Scuderia lak (meer racy dan de gebruikelijke Rosso Corsa tint) in combinatie met een mat antraciet dak en dito spiegels plus embleem achter, tot aan de gepolijste 20 inch 5-spaaks wielen. Laatstgenoemde kennen een opvallend minimalistisch design, waardoor het zicht op de Nero remklauwen erachter optimaal benut wordt. Al met al kunnen we concluderen dat de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen een terechte plek op deze waanzinnige 458 Italia hebben ingenomen.

Interieur

De exotische supercar trend zet zich binnenin de Ferrari in stijl voort. Stoelen, stuur, dashboard, deurpanelen, tunnelconsole; allemaal bekleed met Nero leder. De zwarte delen zijn prachtig afgewerkt met contrasterende Rosso stiksels. Tot zover niets ‘ongewoons’ aan boord van de 458 Italia. Althans, niet naar hedendaagse Ferrari-maatstaven… Wat dit exemplaar extra ‘hardcore’ maakt zijn Carbon Racing Seats, uitgevoerd inclusief 4-Point Seat Harness! Beter kunt u niet tegenover de Giallo rev-counter zitten. Analoog uiteraard, want ‘less is more’ in dit geval.

Opties & extra’s

Precies daarom verdienen de verdere fabrieksopties en accessoires ook extra aandacht op deze Ferrari 458 Italia. Precies, die zijn er niet! De opties die er zijn, zijn puur en alleen gericht op performance. Voor al het andere moet u bij een andere auto zijn. Zo simpel is het.

Techniek & performance

Het gaat wat ver om de techniek van deze Ferrari 8-cilinder ook ‘simpel’ te noemen. Echter, feit is dat dit V8-blok authentiek is. Dat wil zeggen: turbo’s en/of ondersteunende elektromotoren schitteren door afwezigheid. De 4,5 liter metende Ferrari krachtbron bereikt zijn piek bij 9.000 tpm. Ter vergelijk: zijn twee opvolgers en de SF90 bereiken hun maximum vermogen 1.000 tpm eerder. Het koppel van de Italia is bij 6.000 tpm optimaal, bij de andere 3 is dat al bij 3.000 tpm. Dat zegt genoeg: de Ferrari 458 is nog een ‘ouderwets’ lekker toerenmonster. Dat de 570 pk’s uit de 458 Italia inmiddels voorbijgestreefd zijn nemen we dan ook voor lief. De manier waarop de 458 Italia binnen 3,4 tellen van 0-100 km/h accelereert heeft namelijk iets magisch. Met zo’n geweldig opzwepende sound, luid gejank en euforische melodie aan gevoel voor drama in ieder geval geen gebrek. Beleef Ferrari-rijden op z’n puurst. Uiteraard bij Prins.

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo

Airconditioning(automatic)
Alarm system
Bluetooth
carbonsportstoelen
elektronischsperdifferentieel
giallotoerenteller
ledachterlichten
leddagrijverlichting
Leather/alcantara furnishing
lichtmetalenvelgen5-spaaks20
logoindehoofdsteunen
navigatie
Rear parking sensor
schakelmogelijkheidaanstuurwiel
scuderiaemblemem
 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover