Ferrari 812

Ferrari 812

Model
812
Type
Superfast | Racing Seats | Passenger Display | Lift | Camera's | JBL | Etc
Factory Color
nerodaytona
Transmission
automaat
Mileage
9.915 km
Year
2018
Fuel
benzine
Guarantee
6 Maanden

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Ferrari 812 Superfast

Het mooie aan de nacht is dat allerlei details letterlijk en figuurlijk aan het licht komen die normaal gesproken niet of minder zouden opvallen. Dit moet ook de filosofie zijn geweest bij de totstandkoming van deze waanzinnig mooie Ferrari 812 Superfast, ondergedompeld in een lak zo zwart als de nacht én voorzien van heel veel fraaie lichtpuntjes. Of, zoals Ferrari ze ook wel noemt: “special features”. Speciaal is dit exemplaar sowieso; de 812 Superfast beschikt over de juiste wielen en de juiste fabrieksopties. Het enige wat eraan ontbreekt is een nieuwe eigenaar. Wie kan ons daarbij helpen?

Exterieur

Oog in oog staan met de Ferrari 812 is als de partner van je dromen tegen het lijf lopen: iedere keer als je denkt “het wordt niet mooier dan dit”, verschijnt ze in een outfit waarvan het hart nóg sneller gaat kloppen. Zeg maar gerust: “Superfast”. Het overkwam ons bij het zien van deze versie, uitgerust met een Nero Daytona carrosserielak. Nooit geweten dat een zwarte auto zóveel indruk kan maken. Maar deze Ferrari flikt het! Critici zullen roepen dat de aerodynamische styling met haar vele inkepingen en sierlijke lijnenspel minder goed tot zijn recht komt vanwege het gebrek aan contrast. We hebben nieuws voor deze mensen: aan contrast ontbreekt het de 812 Superfast allerminst! En nee, dit beperkt zich niet tot de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen en Giallo remklauwen achter de 20 inch Matte Grigio Corsa Forget wielen. Het zit hem ook in andere details, zoals het Italiaanse tricolore embleem achterop. Minder contrasterend, maar daardoor zeker niet minder gaaf zijn de keramische uitlaatsierstukken gegoten in het zwart. Echter, het meest opvallende is toch wel het uitzicht op het binnenwerk…

Interieur

De 812-cockpit is hoofdzakelijk opgetrokken uit Nero lederen bekleding. Tot zover niets spannends naar Ferrari-standaarden. Maar juist hier zijn het de “special features” die op subtiele wijze het verschil maken. Hoewel, subtiel: om de Giallo banen over het dashboard, langs de middentunnel en op de Carbon Racing Seats kan niemand heen. De Giallo gordels, colored special stitching, rev-counter en het gestikte embleem in de hoofdsteunen zorgen voor een gele finishing touch. Super fraai zijn tevens de Carbon Driver Zone (inclusief LED’s in stuurwiel), Carbon Bridge en zwarte ring rondom de ventilatieopeningen. Kan het nóg mooier? Jawel, want de deurpanelen, zijkant van de middentunnel en onderzijde van het dashboard zijn uitgevoerd in Charcoal Alcantara. Dus wie denkt alles te hebben gezien van de Ferrari 812 Superfast, weet nu dat dat niet zo is. Of was.

Opties & extra’s

Het is zien en gezien worden aan boord van de Superfast. De adaptieve koplampen hebben een lichtopbrengst en aanpassingsvermogen welke op z’n zachtst gezegd van pas komen wanneer na zonsondergang de Ferrari tot het uiterste wordt gedreven. Verkeersdrempels en andere obstakels kunnen immers niet snel genoeg gezien worden. Om zonder kleerscheuren de supercar-onvriendelijke hindernissen te nemen, kan gebruik worden gemaakt van het inventieve Front Lift System. Ondertussen houden camera’s voor en achter de boel goed in de gaten. En ook de passagier kijkt met een schuin oog mee. Hoewel, schuin… Dankzij het Passenger Display verschijnt alle noemenswaardige info recht in beeld bij de persoon naast u. En nu maar hopen dat die niet vies is van een beetje snelheid… Overigens is er wel rekening gehouden met het feit dat er geklaagd kan worden over geluidsoverlast, veroorzaakt door de atmosferische Ferrari-V12. Speciaal daarvoor monteerde Maranello een JBL High Power Hi-Fi audio in, die moet helpen de ultieme V12-sound meer naar de achtergrond te dwingen. Want rustiger aan doen gaat u waarschijnlijk toch niet…

Techniek & performance

Reden hiervoor is natuurlijk het pk-geweld wat de 6,5 liter 12-cilinder teweegbrengt. We zullen er geen doekjes om winden: wie 800 paarden de baas wil zijn, moet er écht even goed voor gaan zitten. Extra mooi aan dit belachelijke vermogen is dat het zonder enige hulp van turbo’s of hybridesystemen tot stand is gekomen. Explosief is de krachtbron daarentegen niettemin: 0-100 km/h is geschiedenis na slechts 2,9 seconden en de topsnelheid ligt op 340 km/h Dat zijn waarden die we in de Formule 1 tegenkomen! Al krijgen ze daar wél hulp van turbo- en hybridesystemen. Om maar even aan te geven hoe bijzonder dit snelheidswonder is. Binnenkort de uwe?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

alcantaradashboard
alcantaramiddenconsole
carbonsportstoelen
JBL audio
lichtmetalenvelgen20
passengerdisplay
rondomzichtcamera
 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover