Bentley Continental GT

Bentley Continental GT

Model
Continental GT
Type
6.0 W12 635pk | First Edition | Bang & Olufsen | Stoel- & stuurverw. | etc
Factory Color
jetblack
Transmission
automaat
Mileage
23.590 km
Year
2018
Fuel
benzine
fabrieksgarantietot
17-07-2020

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Bentley Continental GT 6.0 W12 First Edition

Goed nieuws voor de sportieve “Gentlemen Drivers” onder ons: je laten voortstuwen door 635 bloedstollende pk’s kan met deze origineel Nederlands geleverde Bentley Continental GT W12 van juli 2018 geheel in stijl. Bovendien betreft het een “First Edition”, om maar even aan te geven dat er meer dan genoeg onderscheid huist in dit razendsnel rijdende juweel met supercar-invloeden. De uitvoering is voller dan vol, de aankleding luxer dan luxe. En de aandrijving? Een unieke combinatie van explosieve power en koninklijk comfort!

Exterieur & design

De 3e en meest recente generatie Bentley Continental GT is duidelijk te linken aan zijn voorgangers – en toch geheel anders. De royale sportcoupé oogt én is breder dan generaties 1 en 2. Bovendien maakt hij een meer gestrekte indruk dankzij een ruim 10 cm langere wielbasis en een fractioneel langere carrosserie. Tot slot lijkt de GT lager, maar dat is hij niet. “Number 12” opschriften in de luchtroosters achter de (2-kleurige) voorwielen verwijzen naar het aantal cilinders, terwijl “number 1” Union Jack badges bevestigen dat het hier een First Edition betreft.
In het zwart wordt het chique DNA van de krachtige Bentley onderstreept. Om het nou een wolf in schaapskleren te noemen gaat ons wat ver, maar bij dit snelheidswonder ligt duidelijk het accent op tijdloze klasse in plaats van te koop te lopen met zijn spierballen. En dat is precies waarom de Bentley een Bentley is. Toch knap gedaan door designers Stefan Sielaff (Director), John Paul Gregory (exterieur) en Darren Day (interieur). Het valt immers niet mee om een sterk concept als dat van hun voorganger Dirk van Braeckel op een juiste manier op te volgen. Maar is het ze gelukt. Met verve. And we love it!

Interieur & uitrusting

Om de luxe van deze GT te omschrijven komen we eigenlijk tekens tekort. We houden het daarom beknopt, echter zal de waslijst er niet minder indrukwekkend om zijn. In het über-stijlvolle, modern-klassieke Bentley-binnenste treft u bijvoorbeeld zwart lederen bekleding op stoelen, portieren en dashboard – deels voorzien van Diamond Stitching – inclusief witte contraststikels. Andere kleurrijke sfeermakers vindt u in de vorm van Ambient Lighting in dashboard, portieren, alsmede in het Bentley-opschrift op de dorpels. Stuur en stoelen zijn verwarmd. Op warme dagen kan tevens van de stoelventilatie worden gebruikgemaakt. Zowel Bentley emblemen (gestikt, in de hoofdsteunen), als “Number 1” badges (ook hier compleet met Union Jack achtergrond) mogen allerminst ontbreken. De hoogwaardige Bang & Olufsen audio blaast ondertussen een indrukwekkend deuntje mee. Over blazen gesproken…

Techniek & performance

Bentley gebruikt een 6,0 liter W12-motor met dubbele turbo om tot een asfalt verpulverend vermogen te komen van maar liefst 635 pk en 900 Nm koppel! Dat het een moderne machine betreft, blijkt wel uit de hightech technologie: met zo bizar veel power is vierwielaandrijving in combinatie met Sport Launch Control geen overbodige luxe om al die paarden en Newtonmeters efficiënt de weg op te krijgen. Wie van beide optimaal gebruikmaakt, raast binnen 3,6 tellen vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. De topsnelheid ligt op een minstens zo indrukwekkende 333 km/h!
Bentley kiest er overigens voor om zoveel mogelijk van al haar krachten eerst naar de achterwielen toe te sturen, om zo de nadruk te leggen op de sportieve rijbeleving. Wat tevens hieraan bijdraagt is de Dynamic Ride in Sportmodus zetten. Maar keihard zal deze GT nooit worden. Bentley staat immers net zo goed voor ongeëvenaard comfort. Luchtvering met geavanceerde driekamertechnologie is daarom “de standaard”. Evenals een automatische transmissie inclusief dubbele koppeling en 8 versnellingen. U bent al onderweg naar de showroom zegt u?

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo

Rear spoiler
Adaptive damping
alarmklasse1startblokkering
Audio installation
boaudiosysteem
blackpackexterieur
dabontvanger
grootlichtassistent
houtafwerkinginterieur
ledachterlichten
Leather furnishing
Leather dashboard
Leather door panels
matrixledkoplampen
Multimedia-preparation
nachtzicht-assistent
Navigation
rondomzichtcamera
stoelventilatievoor
stuurwielverwarmd
Heated front seats
 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover