Ferrari 360

Ferrari 360

Model
360
Type
Challange Stradale | Blu Pozzi, 1 of 2 worldwide !
Factory Color
blupozzi
Transmission
automaat
Mileage
22.063 km
Year
2004
Fuel
benzine
Guarantee
6 Maanden

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Ferrari 360 Challenge Stradale | Blu Pozzi

Sneller dan snel. Puurder dan puur. Unieker dan uniek. Zelden kom je een Ferrari 360 Challenge Stradale tegen. Nog veel kleiner is de kans dat je de hardcore straatracer in de historische Ferrari-kleur genaamd Blu Pozzi tegenkomt. Prins heeft er één van in totaal slechts 2 (!) wereldwijd geleverd. Perfect (dealer)onderhouden en volledig gedocumenteerd. Over slimme én leuke investeringen gesproken…

Historie & achtergrond

De 360 Challenge Stradale is een voor op de openbare weg goedgekeurde raceauto, gebaseerd op de gelijknamige Ferrari 360 Challenge. De toevoeging “Stradale” (Italiaans voor straat) zegt daarmee precies waar het op staat. Het feit dat de Challenge Stradale in deze volgorde tot stand is gekomen, maakt hem zo puur en opwindend. Veel meer dan een straatauto die is geüpgraded naar een circuitbeest.
Dit absoluut unieke exemplaar heeft tot op heden bij minimaal 3 mensen een grote grijns op het gezicht getoverd. Echter, afhankelijk van het aantal omstanders, zullen dat er geheid veel meer zijn. Want een 360 Challenge Stradale hoor je van kilometers afstand aan komen denderen. Letterlijk. Met dank aan een oorverdovende sound die werkelijk in elke vezel van je lichaam door dreunt. Geen straatlegale racer die zó dichtbij het geluid van de Formule 1 komt. En dan bedoelen we natuurlijk uit de tijdperk dat de F1-bolides nog écht geluid maakten… Wie hier sowieso over kunnen meepraten zijn de eigenaren die de Italiaanse supercar respectievelijk in 2004, 2007 en 2016 in hun bezit namen. Gaat u binnenkort aansluiting vinden bij dit selecte gezelschap?

Exterieur

De Ferrari 360 Challenge Stradale is de voorvader van vele andere iconen uit de Italiaanse renstal: met opvolgers 430 Scuderia, 458 Speciale en 488 Pista behoort de 360 Challenge Stradale tot een bijzonder rijtje. Kenners zien het onderscheid met zijn minder exclusieve en extreme 360 Modena-broer dan ook meteen. De in prachtig Blu Pozzi (Ferrari Historical Color) gegoten carrosserie wordt vergezeld door contrasterende carbon spiegels. Ook de zilveren wielen zijn licht van gewicht. Voorts vallen de open Challenge grille achter op en zijn de luchtsleuven naast de glazen motorkap eveneens carbon uitgevoerd. De frontlipspoiler, achterspoiler en dorpels werden voor de gelegenheid extra dik aangezet. Voor de rest moet de Challenge Stradale uitvoering het vooral hebben van de strakke koets, sierlijke rondingen en tijdloze looks die de 360 Modena ook heeft. Je kunt het slechter treffen…

Interieur
Ferrari voerde “de kunst van het weglaten” perfect uit op hun 360. De lichtgewicht versie van de Modena staat bekend om zijn hardcore eigenschappen en “less is more” filosofie. Toch is de aankleding allerminst karig te noemen. Vandaag de dag zijn carbon interieurdetails immers uitsluitend toebedeeld aan de meest luxe uitvoeringen. Deze “basic” Ferrari zit er vol van. Vooral de tunnelconsole en deurpanelen bestaan voor het overgrote deel uit carbon. Het ontbreken van vloertapijten is de andere hint naar serieuze raceprestaties. Plaatsnemen doet u in carbon schaalstoelen, bekleed met super fraai beige leder – dat dan weer wel. Het stuur omvat Nero leder, het two-tone dashboard is van boven opgetrokken uit Nero Alcantara en aan de onderzijde afgewerkt met beige leer. Zó smaakvol kan een raceauto zijn!

Techniek & performance

Behalve dat Ferrari het totaalgewicht met 120 kg naar beneden bracht, schroefde ze de 3,6 liter V8-middenmotor voorzichtig op. Sindsdien produceert de atmosferische 8-cilinder 425 pk; 25 paarden méér dan de non-Challenge versie. Extra leuk is dat de Ferrari 360 zijn lichtgewicht imago overtuigender waarmaakt dan zijn opvolgers. Zo licht als deze worden ze immers niet meer gebouwd! Dit is meteen terug te zien in de cijfers: de F1-transmissie katapulteert de Ferrari binnen 4 tellen vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. Pas bij 300 km/h wint de luchtweerstand het van de krijsende Ferrari-V8. De karakteristieke huil, snerpende sound en melodramatische klanken kennen geen gelijke. En precies dat geldt ook voor de algehele rijbeleving. Aan wie de eer?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

alarmklasse1startblokkering
 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover