Ferrari 488

Ferrari 488

Model
488
Type
Pista | Azzurro Dino | Full Carbon
Color
blauw
Transmission
automaat
Mileage
575 km
Year
2019
Fuel
benzine
Bovag guarantee
6 Months
fabrieksgarantietot
16-12-2022

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Ferrari 488 Pista Azzurro Dino

Pista: Italiaans voor ‘circuit’. Daarmee is meteen duidelijk waar het accent op ligt bij deze hardcore race-Ferrari geschikt voor straatgebruik. Want dat is het, en niet andersom. Sterker nog, dít is pure waanzin op wielen. En daarom hadden de bedenkers geen betere toevoeging kunnen verzinnen voor modelnaam 488!

Het betreft hier een origineel door Kroymans geleverd, absoluut uniek exemplaar met een unieke optielijst en dito tintje: “Extra-Range” noemen ze dat mooi in Maranello. Dit wijst erop dat de kleur “Azzurro Dino” (Historical Color) allesbehalve standaard is, net als de auto zelf. ‘Helblauw’ is het eerste wat in ons opkomt, aangezien de combinatie met 20 inch Dark Forged velgen, two-tone striping en héél veel carbon (zowel van binnen als van buiten) op z’n zachtst gezegd waanzinnig oogt. Daarnaast kunt u onder andere afvinken: Carbon Fibre Racing Seats, 4-punts veiligheidsgordels en een straatlegale roll-bar. Waarom zoiets bijzonders met slechts 569 km (!) op de klok wegdoen? De voormalig eigenaar viel supersnel voor een Prinselijke Ferrari 812 Superfast in Rosso Corsa… Het toppunt van een luxeprobleem.

Exterieur

De Ferrari 488 Pista is feitelijk een 488 GTB die een streng dieet heeft gevolgd en daarna een maximale hoeveelheid anabolen toegediend heeft gekregen. Het resultaat van de afslankkuur is terug te zien in een hele rits carbon delen. Op dit exemplaar nog nét even meer dan op anderen: de onderlipspoilers, air splitters opzij, engine cover, sierstrip én diffusor achter bestaan stuk voor stuk uit koolstofvezel. De uitlaatpijpen die uit de diffusor priemen zijn op hun beurt gemaakt van lichtgewicht titanium.
De diep indringende Azzurro Dino blauwtint wordt beschermd door een anti-steenslag film af-fabriek en vergezeld door een tweekleurige Argento Nurburgring striping, waarvan de buitenste zilveren randen een prachtig contrast bieden met de donkere middenbaan. Achter de antracietkleurige 20 inch wielen schuilen aluminium remklauwen die perfect bij het zilver matchen. Hoezo, oog voor detail? De fameuze Scuderia Ferrari Shields pronken statig op de voorste schermen. Nergens voelt het legendarische logo met het steigerende paard zich zó thuis als op deze Pista.

Interieur

Ook binnenin is de circuit-killer onder de Ferrari Road Cars rijkelijk voorzien van carbon. Naast de Driver Zone zijn deurpanelen, dorpels + instaplijsten, ventilatieroosters, midden-/tunnelconsole en de optionele kuipstoelen ermee uitgerust. De “Extra-Range” matten hebben een speciaal opschrift en de Alcantara racestoelen beschikken over fraaie Charcoal lederen middenbanen. Diezelfde kleur komt terug in de Cavallino stiksels in de hoofdsteunen en andere delen aan boord van de 488 Pista. De rev-counter bevat op zijn beurt een aluminium tint, als verwijzing naar de remklauwen. Een geraffineerde keuze.

Opties & extra’s

Wie denkt dat alle opties inmiddels wel genoemd zijn, wacht een mooie verrassing. Er is namelijk meer, veel meer: Carbon Fibre Racing Seats, 4 Point Safety Harnesses inclusief blauwe gordels, een Road Legal Roll-Bar, automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels plus een geïntegreerd radio-/navigatiesysteem met Bluetooth.

Techniek & performance

De racestoelen met 4-punts harnas blijken geen overbodige luxe wanneer de 720 (!) pk sterke 3,9 liter twin-turbo Ferrari-V8 inclusief HELE-technologie in gang wordt gezet. Niet meer dan 2,85 seconden heeft de 488 Pista nodig om vanuit de stilstand voorbij de 100 km/h te razen! Dat zijn Formule 1-waardige cijfers… 0-200 km/h duurt slechts 7,6 seconden en de topsnelheid ligt op een concurrentie verpulverende 340 km/h.
Voor zulke prestaties is uiteraard meer nodig dan ‘alleen’ heel veel power. Zo paste Ferrari de aerodynamica grondig aan waardoor 20% extra downforce werd gegenereerd ten opzichte van de 488 GTB. Ter compensatie van de hogere luchtweerstand openen op hoge snelheid speciale kleppen onder de auto, genaamd Drag Reduction System. Het gewichtsverlies van maar liefst 90 kg en de verbeterde transmissie met een schakeltijd van 30 milliseconden in racemodus helpen uiteraard eveneens mee aan een buitenaarde performance voor de Pista. En voor wie het echt wil weten: ja, de racemodus kan ook ‘gewoon’ op de openbare weg worden gebruikt…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo



20inchwielen
Airconditioning(automatic)
Alarm system
alcantarabekleding
alcantaradashboard
Alcantara headlining
Aluminum sportpedals
Bluetooth
carbonairductsachter
carbonairductsvoor
carbondashboard
carbondeurgrepen
carbondeurpanelen
carbondiffuser
carbonengine-bay
carbonfrontspoiler
carboninleginstuurwiel
carboninstaplijsten
carboninterieur-afwerking
carbonluchtroosters
carbonmiddenconsole
carbonschakelflippers
carbonstuurwiel
historiccolor
ledachterlichten
leddagrijverlichting
nartstriping
rolbeugelachterdestoelen
scuderiaemblemem
 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover