Lamborghini Aventador

Lamborghini Aventador

Model
Aventador
Type
LP700-4 | 6.5 V12 700pk | HRE wheels | SV Carbon spoiler | Carbon skirts | Etc.
Factory Color
neronemesis
Transmission
automaat
Mileage
29.796 km
Year
2014
Fuel
benzine
Guarantee
6 Maanden

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Lamborghini Aventador LP700-4

Als we niet beter zouden weten, zouden we toch zweren dat deze buitenaardse exoot rechtstreeks uit een film komt gereden. Mag u raden welke… Niets is minder waar: deze Lamborghini Aventador LP700-4 staat ‘gewoon’ te koop bij Prins. Dat is meteen ook de laatste keer dat we dit woord gebruiken bij dit type auto. Al het andere is namelijk ongewoon. Of beter gezegd: surrealistisch, bizar, excentriek, buitenissig en obscuur.
We overdrijven niet: deze Aventador beschikt over een duister lakwerk, mysterieuze looks, een verraderlijk performance en een lijst met extreem kostbare opties. Geen auto zoals de Lamborghini Aventador van Prins! Komt u gauw kijken?

Exterieur

Elk superlatief is welkom om de Aventador te omschrijven. En dan nog schieten we woorden tekort. Zoiets als deze Lambo hebben we namelijk niet eerder gezien. De naam van zijn voorloper, de Murciélago (Spaans voor vleermuis), zou de Aventador evengoed hebben gestaan. Zo venijnig en gevaarlijk oogt de Italiaanse supercar namelijk ook. Zeker in de matte lakkleur genaamd Nero Nemesis, gecombineerd met zwarte HRE wielen à 13.000 euro…
De platte neus, omhoogslaande vleugeldeuren, scherpe belijning van koplampen, bumper(spoiler)s en andere details, plus daarbij een (Akrapovič!) uitlaatsysteem dat aan een straalmotor lijkt te zijn gekoppeld zo uitbundig als die eruitziet (en klinkt!); de Avantador heeft meer weg van een Nighthawk Stealth Fighter dan van een auto. Over (laag)vliegen gesproken: het venijn zit hem sowieso in de staart van dit model, refererend aan de immens grote carbon achterspoiler, ‘geleend’ van de LP750 SV. Het kan dus nóg extremer? Kennelijk! Meer carbon vindt u in de vorm van een (doorzichtige) motorkap, sideskirts en buitenspiegels. Totale waarde van de peperdure lichtgewicht delen: 15.000 euro! Dat is bijna net zoveel als het optionele uitlaatsysteem gebouwd door de geluidskunstenaars van Akrapovič. Kosten: 18.000 euro… Maar dan heb je ook een sound die net zo absurd is als de wagen zelf.

Interieur

De omschrijving ‘cockpit’ deelt de lading wel in geval van de Aventador LP700. We maken weer de koppeling met het hiervoor genoemde gevechtsvliegtuig: knoppen, schakelaars, dashboard, design; het lijkt op niets dat alle andere autofabrikanten doorgaans produceren. En dat op zich, is een groot compliment. Een Branding Package moet eens te meer duidelijk maken om wat voor geweld op wielen het hier gaat, bestaande uit onder andere ‘embossed’ Lamborghini logo’s in de hoofdsteunen.
Daarnaast is dit exemplaar aangekleed met – hoe kan het ook anders – Nero leder. Eenmaal ingestapt houdt het duistere gevoel dus moeiteloos aan. Maar vergis u niet: deze ‘strijder’ is bijzonder vergevingsgezind als het om praktische zaken gaan. Zo laten de stoelen zich elektrisch verstellen én verwarmen en zorgt een achteruitrijcamera voor enig zicht aan de achterzijde. De binnenspiegel kunt u overigens net zo goed demonteren, daarin gaat u niets zien. Althans, niet wat zich achter de auto afspeelt.

Techniek & performance

Aan zicht op de motor daarentegen geen gebrek: de in lengterichting gepositioneerde (Longitudinale Posteriore, kortweg LP) Lamborghini V12 ligt opgesteld achter een doorschijnende kap alsof het staat te pronken in een museum. Gelukkig voor ons is dit kunstwerk nog lang niet rijp om achter slot en grendel te gaan. De 12-cilinder presteert namelijk zoals hij klinkt: opzwepend, bruut, sensationeel. In één woord: waanzinnig!
De Akrapovič sportuitlaat knalt knotsgekke klanken de wereld in, terwijl de Aventador binnen 3 seconden van 0 tot 100 km/h katapulteert. De gigantische achterspoiler, maar ook andere aerodynamische vernuftigheden, zoals de dikke diffusor achter, moeten voorkomen dat dit gevleugelde stukje techniek opstijgt. Sterker nog, het is de bedoeling dat de 700 pk sterke LP700-4 (met vierwielaandrijving) tot minimaal 350 km/h aan het asfalt gekleefd blijft. Terecht een “bad” mobile…

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

2021inchhrewielen
Rear view camera
Airconditioning(automatic)
akrapovicsportuitlaat
alarmklasse5
brandingpackage
carbonsideskirts
carbonspiegels
carbonspoiler
carbonsvachterspoiler
contraststiksels
elektrischverstelbareenverwarmdevoorstoelen
matlak
Premium audio
 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover