Ferrari 488 GTB

Veertig jaar na de onthulling van de Ferrari's eerste middenmotor V8, de 308 GTB, opent Ferrari een nieuw hoofdstuk in haar 8-cilinder geschiedenis. De nieuwe 488 GTO is online aan de wereld getoond en zal begin maart in Geneve live te bewonderen zijn. Ferrari belooft een auto waarin zelfs de slechtste coureur profiteert van alle knowhow die Ferrari de afgelopen jaren heeft opgedaan in de F1, WEC (waarin de 458 GT 2 jaar op rij de 24h Le Mans won) en het befaamde XX-programma.

3.9 V8 Turbo, 670pk
 
De nieuwe 3.9 V8 turbo van de Ferrari 488 GTB legt de lat in zijn klasse hoger dan ooit voor wat betreft vermogen, koppel en responstijden. De motor ontketent 670pk bij 8.000 tpm, samen met 760 Nm koppel in de zevende versnelling en een responstijd op het gaspedaal van slechts 0,8 seconden bij 2000 tpm. Deze cijfers zijn voldoende om de 488 GTB van 0 tot 200 km / h te versnellen in een verbazingwekkende 8,3 seconden! Zoals altijd hebben de ingenieurs van Ferrari's veel aandacht besteed aan het perfectioneren van het geluid van de Ferrari 488 GTB. De nieuwe soundtrack is vol, duidelijk en volledig onderscheidend, zoals verwacht wordt van elke Ferrari motor.
 
Aërodynamica

De aerodynamica van de auto levert een cruciale bijdrage aan de prestaties: Met een efficiëntie cijfer van 1,67 is een nieuw record gevestigd voor een productie-Ferrari. Maarliefst 50 procent meer downforce dan het vorige model en een verminderde weerstand. De grootste uitdaging was deze twee doelen tegelijk te bereiken. Verschillende innovatieve elementen werden speciaal ontwikkeld om dit te doen, zoals een dubbele voorspoiler, base bleed zijdelingse luchtinlaten en actieve aerodynamica aan de achterzijde. Daarnaast is de aerodynamische bodemplaat die vortex generators bevat eveneens een innovatief hoogstandje. 
 
De 488 GTB zal zijn debuut maken op de Internationale Autosalon van Genève in maart.