Ferrari 812 GTS

Ferrari 812 GTS

Model
812 GTS
Type
6.5 V12 | Full carbon spec! | Blu Pozzi | Atelier Car!
Fabriekskleur
Blu Pozzi
Transmissie
Automaat
KM Stand
880 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Garantie
Fabrieksgarantie 3 jaar
Fabr.garantie tot
01-08-2023

Ferrari 812 GTS

Toegegeven, de term “Superfast” zegt meer over deze waanzinnig mooie en sensationeel snelle Ferrari 812 dan de letters “GTS”. We vergeven het dit briljant samengestelde raspaard meteen. En wel om meerdere redenen: ten eerste gaat het dak er behalve figuurlijk, nu ook letterlijk vanaf. Daarnaast betreft het hier een uniek exemplaar met een uitzonderlijk lage kilometerstand (880!), héél veel carbon aan de buitenzijde én in het interieur, plus daarbij een briljante kleurstelling: Blu Pozzi van buiten, Terra Bruciata van binnen!
Eigenlijk zou je dus kunnen spreken van een fonkelnieuwe supercar, met als voordeel dat iemand met héle goede smaak het samenstellen alvast voor u gedaan heeft én de lange levertijd alvast voor u heeft uitgezeten! Discussiëren over of de Prinselijke Ferrari 812 GTS wel of niet zijn prijs waard zou zijn is evenmin nodig; alleen de opties hebben bij elkaar al 70.000 euro gekost… Kortom, een buitenkansje van jewelste, deze “Super Esclusivo”! Let op: inclusief 3 jaar garantie en 7 jaar gratis onderhoud.

Exterieur

We hebben iets op te biechten bij Prins: wat ons betreft is de Ferrari 812 GTS één van de mooiste bolides die momenteel nieuw te koop wordt aangeboden. Dit exemplaar is vrijwel nieuw, en dat is aan alles te zien: het prachtige, smetteloze, exclusieve Blu Pozzi lakwerk mag dan een officiële Ferrari Historical Color zijn, anno 2020 maak je er nog immer de blits mee. Misschien wel meer dan ooit. De 20 inch grote Sportstyle wielen (met daarachter Grigio Silverstone remklauwen) hebben een Diamond Cut finish; terecht, want deze 812 GTS is écht een juweel van een machine…
Voor een magisch mooi contrast zorgen de vele carbon delen: zijskirts, diffusor + onderbumper achter, frontlipspoiler, inzetstukken rondom grille; allemaal gemaakt van ultra lichtgewicht en peperduur koolstofvezel. Sterker nog, de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen zijn de enige delen die níet optioneel af-fabriek uit carbon zijn opgetrokken. Eveneens extra zijn de zwarte uitlaateindstukken die perfect passen bij het donkere carbon fiber waarmee ze worden omhuld. Heel stoer.

Interieur

Eenmaal ingestapt wordt al gauw duidelijk dat de lijst met (carbon) opties voor het interieur destijds al met minstens zoveel enthousiasme werd afgevinkt. Oké, de deurpanelen zijn zo ongeveer de enige delen die niet uit carbon bestaan, maar daarvoor in de plaats krijgt u geweldig mooi Nero Alcantara terug. Diezelfde afwerking treft u overigens ook op de onderzijde van het dashboard én op de middelste banen van de Daytona Style sportstoelen. Hoe het met de rest van de aankleding zit? Een unieke, zeldzaam smaakvolle combinatie van Terra Bruciata en Nero leder. Plus daarbij natuurlijk bizar veel carbon!
Dashboard inserts, stuurwiel inclusief LED Shift Indicator, de Shift Paddles zelf, Center Bridge, instaplijsten, helemaal tot aan de ring rondom de rev-counter en deurhendels aan toe: allemaal carbon! De geborduurde logo’s in de vloermatten en gestikte logo’s in de hoofdsteunen zorgen voor de ultieme finishing touch aan boord van de ultieme Ferrari 812. Wow.

Opties & extra’s

En precies wanneer je denkt dat dit never nooit te overtreffen valt, werp je vol verbazing een blik op de andere opties: wéér zo’n waslijst! Kort samengevat vormen deze fabrieksopties de highlights uit de verdere aankleding van de 812 GTS: AFS (Advanced Frontlight System) + SBL, JBL Hi-Fi Audio, Apple CarPlay, een 360 graden camera en Front Lift System om al dit moois ook op lage snelheid zo intact mogelijk te houden. Immers, we begrijpen dat dit een Ferrari is om te zoenen, maar verkeersdrempels en andere supercar onvriendelijke obstakels wensen niet gekust te worden. Dat moge duidelijk zijn.

Techniek & performance

Terugkomend op de intro van dit verhaal: dat Ferrari de toevoeging “Superfast” verruilde voor “GTS” betekent natuurlijk niet dat de open 812 aan performance heeft ingeboet. Oké, op papier duurt de 0-100 km/h sprint 3 seconden in plaats van de beloofde 2,9 voor de dichte versie. Maar hé, Ferrari moest toch ergens de 75 kg toename in gewicht verantwoorden. Dus of u in de praktijk het verschil daadwerkelijk gaat merken… Daar komt u maar op één manier achter!
De topsnelheid van 340 km/h bleef ongewijzigd en ook qua wegligging zijn de GTS en Superfast extreem aan elkaar gewaagd. Maar als wij zouden mogen kiezen, dan vlogen we het liefst “Superfast” voorbij met het dak open. Enerzijds om zonnestralen op te pikken. Echter, bovenal om de intense beleving van de atmosferische 6,5 liter Ferrari-V12 maximaal binnen te laten komen. Met 800 pk en 718 Nm op de achterwielen mag u een sensationeel gevoel van snelheid verwachten. De non-turbo 12-cilinder in de 812 GTS stelt allerminst teleur! Het enige dat tijdens het rijden af en toe ‘gedempt’ zou kunnen worden is uw rechtervoet, want het acceleratievermogen is bijna met geen enkele andere straatauto te vergelijken. Laat staan in deze samenstelling… Zien we u supersnel?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo



Deze auto leasen of financieren?

In samenwerking met AFIC, specialist in financieringen en verzekeringen, kunnen wij voor u een passende financiering realiseren. Met een financial lease kost het u geen liquiditeit en profiteert u van vele (fiscale) voordelen.

Zakelijk
Particulier
Aanschafprijs
BTW
Leasebedrag
Slottermijn
Opnieuw berekenen

Dit is een BTW auto. Bij aankoop betaald u zelf de BTW en kunt u de aanschafprijs exclusief BTW financieren.

20 inch wielen
Alcantara dashboard
Alcantara deurpanelen
Carbon achterpaneel
Carbon dashboard
Carbon Driver Zone
Carbon frontspoiler
Daytona style stoelen
High power hifi
Scuderia emblemem
Surround view camera
Suspension lifter
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.