Porsche 911

Porsche 911

Model
911
Type
Carrera 4S Cabriolet | 3.8 | Facelift | Sportuitlaat | Stoelverw. | Etc.
Fabriekskleur
Basalt Black
Transmissie
Automaat
KM Stand
83.866 km
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Garantie
6 Maanden

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet PDK 997 II

Een sexy doch zakelijke verschijning: met deze Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet, type 997.2, komt u zowel tijdens supercar meetings als op het werk uitstekend voor de dag. De extra brede heupen waar de S-versie om bekendstaat, zal geen kenner ontgaan. Tegelijkertijd kan niemand u van een luidruchtige binnenkomst betichten. Of het moet vanwege de in-/uitschakelbare sportuitlaat zijn… Bovendien is deze super nette en dito onderhouden (aantoonbaar) Porsche 997 4S Cabriolet allerminst vies van een paar zonnestralen. En dat maakt hem de perfecte allrounder onder de pure sportwagens. Een zwarte, alstublieft.

Exterieur

Zwart is een populaire kleur, zeker onder de Elfers. Weinig fantasierijk, zegt u? Laten we het zo zeggen: er is een reden voor dat de Porsche 911 zich geregeld in een duistere uitdossing laat zien. De sportieve en iconische contouren zijn van zichzelf immers sprekend genoeg. De 997 4S Cabriolet hoeft wat dat betreft helemaal niets te bewijzen. Bovendien laat de Duitse schone zich zowel optisch als technisch uitstekend lenen voor dagelijks gebruik. En ook u weet: zwart verveelt nooit. Zeker niet als het Basalt Black of Basaltschwarz wordt genoemd; een typische Porsche naam.
Ongeacht de kleurstelling, de 4S legt het accent traditiegetrouw duidelijk op de breed uitgeklopte wielkasten. De karakteristieke doorlopende rode band tussen de achterlichtunits mag uiteraard allerminst ontbreken. Over verlichting gesproken: op de gefacelifte Porsche 997.2 bestaat deze uit moderne LED’s. Op dat vlak verraadt het tijdloze Porsche design zich dus evenmin. Fraai! De 5-spaaks wielen hebben al net zo’n iconisch ontwerp en zijn 19 inch groot, zodat ze vrij zicht bieden op de rode remklauwen erachter.

Interieur

Binnenin treft u eveneens geen overbodige fratsen qua kleurgebruik. Alles is hier op het rijden gericht. Het strak gestylede dashboard bestaat uit mooie materialen en maakt een opgeruimde en kwalitatief hoogwaardige indruk. De bestuurder kijkt uit over 5 (half)ronde analoge tellers, ieder met een witte achtergrond voor perfecte afleesbaarheid. Wat verder opvalt zijn de aluminium schakelpaddles op het sportstuur. Voor de duidelijkheid beschikt de PDK-pook over eenzelfde soort afwerking. Zoals dat hoort bij een sportauto pur sang, zitten de hoofdsteunen ‘vast’ aan de rugleuningen van de – volledig met zwart leder beklede – stoelen. Naast de lederen bekleding, zijn ook de stiksels uitgevoerd in het zwart. Aan consistentie geen gebrek aan boord van de open Porsche 997.2 Carrera 4S!

Opties & extra’s

Sportwagen of niet, een karige uitrusting komt niet in het woordenboek van de Porsche 911 Carrera voor. Te beginnen met de zitpositie: die moet natuurlijk altijd ideaal zijn, vooral wanneer de 911 Cabriolet tot het uiterste wordt gedreven. En aangezien de grens erg ver ligt… Zodoende is dit keurig nette exemplaar uitgerust met elektrische stoelverstelling en zijn de zetels tevens verwarmbaar, voor het geval u het tijdens de wintermaanden wat rustiger aan wilt doen. Daarnaast werden een Climate & Cruise Control aangevinkt op de optielijst. Extra comfortabel is de windvanger; de 997.2 snijdt immers bloedsnel door de lucht en het laatste wat u dan wilt is dat diezelfde lucht als een boemerang in uw nek eindigt met het dak open. En als de kap dan toch neergeklapt is, zet dan meteen de sportuitlaat aan. Kwestie van de dichtstbijzijnde tunnel in de navigatie opzoeken en u ervaart de ultieme Porsche sound!

Techniek & performance

Die sportuitlaat af-fabriek is overigens niets meer en niets minder dan een perfecte afspiegeling van de motor achterin: de 6-cilinder boxer pruttelt en proest er hevig op los. In de Carrera 4S levert de 3,8 liter krachtbron 385 pk. In combinatie met vierwielaandrijving en een razendsnelle PDK-transmissie hoeft de 0-100 km/h sprint slechts 4,7 seconden te duren. De topsnelheid ligt met 295 km/h tegen de magische 300-grens aan. Misschien nog wel indrukwekkender is hoe de 997.2 Cabriolet als het ware aan het asfalt lijkt te plakken; zóveel grip heeft de Porsche! Kortom, zakelijk of privé, met deze Prins mobiel hoeft u in de toekomst geen meeting meer te missen.

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo

Deze auto leasen of financieren?

In samenwerking met AFIC, specialist in financieringen en verzekeringen, kunnen wij voor u een passende financiering realiseren. Met een financial lease kost het u geen liquiditeit en profiteert u van vele (fiscale) voordelen.

Zakelijk
Particulier
Aanschafprijs
BTW
Leasebedrag
Slottermijn
Opnieuw berekenen

Dit is een BTW auto. Bij aankoop betaald u zelf de BTW en kunt u de aanschafprijs exclusief BTW financieren.

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.